Nee, bananen groeien niet in Italië.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bananen worden geteeld in tropische gebieden waar de gemiddelde temperatuur 27°C en de jaarlijkse regenval tussen de 78 en 98 centimeter is. Ze vereisen vochtige grond met goede afwatering.
SimonV
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Alles kan, maar ik ga ervan uit dat de vraagsteller bananenteelt bedoelt.
ja ook in Italie kunnen bananan groeien, zelfs in Nederland zijn er mensen die een bananenplant in de tuin hebben staan ,waar soms zelfs bananen aan groeien. Comercieel heeft het echter geen zin om in deze landen een plantage te starten ,de opbrengst zou te laag zijn, en de risicos te groot.