Gaat een piercing piepen bij de douane in Amerika?

Ik ga voor een weekje naar Amerika en mijn moeder wilt dat ik me navelpiercing uit doe vanwege dat ze geen zin heeft in gedoe met de douane, maar ik heb het al een jaar en heb het nog nooit uitgedaan. Anders moet ik langs de piercing shop om het voor het eerst te wisselen want ze blijken in Amerika zeer streng te zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
5.1K

Antwoorden (2)

Die kans is heel erg klein. De scanpoortjes staan zo afgesteld dat ze niet reageren op zulke kleine stukjes metaal. Dat is voor de douane namelijk niet interessant en dan zouden de poortjes bij bijna iedereen afgaan. Ze zijn op zoek naar grotere stukken metaal, wat een wapen o.i.d. kan zijn. In het ergste geval staat het poortje wel heel gevoelig, maar dan hebben ze met een handscan snel door dat het je piercing is. Maar nogmaals, die kans is minimaal.

Als ik wel een tip mag geven: trek lichte schoentjes aan. In stevigere schoenen zit vaak ook metaal en het is best vervelend je schoenen uit te moeten trekken. Stevige schoenen gewoon in je koffer doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de poortjes afgaan op een piercing. Daarnaast krijg je in NL naar Amerika toe vaak een bodyscan, dus dan zien ze meteen wat & hoe. Poortjes kunnen inderdaad afgaan op schoenen. Dit zijn niet alleen zware schoenen maar ook sommige gympen hebben hier last van. Het ergste dat je kan overkomen is dat je: of je schoenen moet uitdoen, of dat je met een hand scanner even gescand wordt. Geen drama's dus!
Betreffende het wissel (of uithalen) van je piercing, aangezien je 'm al een jaar hebt en ik er van uit ga dat het is genezen, moet je dit makkelijk zelf kunnen doen. Zit de piercing vast, dan zou ik er wel door een specialist naar laten kijken.