Lijkt me niet, de hele aarde zit er tussen namelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
OK, een beetje flauw. Het zuiderlicht kan je er wel zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Da's nu eens een pracht van een antwoord zie, humor en toch juist.
++
Het aurora australis (zuiderlicht) is zichtbaar op Antarctica en soms ook in het zuiden van Australië en Nieuw-Zeeland. Het zuiderlicht is vooral zichtbaar in de winter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
corzijlstra
10 jaar geleden
Hoe kan het nou, dat het zuiderlicht soms al zichtbaar is vanaf het zuiden van Australië en Nieuw Zeeland? In Nederland kan je het noorderlicht dacht ik nooit zien. En Nederland ligt dichter bij de noordpool dan het zuiden van Australië en Nieuw Zeeland bij de zuidpool,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In NL kan je zo nu en dan het Noordelicht wel zien. In een cyclus van twaalf jaar is de kans daarop groter en minder groot. Het is niet of nauwelijks te voorspellen en bij bewolking is het niet zichtbaar. Dus de kans om het te zien is niet groot maar zo eens in de twaalf jaar heb je een paar jaar één of een paar avonden dat je het wel kan zien. Afaik is het nog maar een paar jaar terug zichtbaar geweest dus duurt het weer even.