Mag ik bij een tussenstop in new york het vliegveld verlaten?

Ik vlieg binnenkort naar New York (JFK) en heb daar een tussenstop van 10uur. Mag ik dan het vliegveld verlaten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Antwoorden (4)

Als je geldige papieren hebt wel.
Dus met een nederlandse paspoort zou dat moeten kunnen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee je moet op het vliegveld blijven, sterker: je mag niet voorbij de douane.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit mag wel. Zorg je er wel voor dat je een ESTA hebt? Dit heb je zo en zo ook nodig als je enkel een overstap in de USA hebt en niet het vliegveld wilt verlaten ( ik ga er met dit antwoord vanuit dat je een Nederlands paspoort hebt)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet uit eigen ervaring maar een ESTA is normaal gewoon goed voor toegang tot Amerika. Zie post op concurrerend USA forum http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=37114
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al zou ik persoonlijk lekker rustig aan doen en me laten verwennen in een airportlounge
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
10 uur rondhangen op een luchthaven is geen pretje. als ik de kans had, zou ik ook even snel op en naar down town gaan.
Het is vaak wel mogelijk om een vliegveld tijdens een tussenstop te verlaten, zo ook het JFK vliegveld. In Amerika is het echter wel nodig om een ESTA visum/formulier aan te vragen, ook als je slechts voor kortere duur het land binnen wilt. Let er verder ook op of je koffers al doorvliegen naar de eindbestemming, of dat je deze moet uitchecken en vervolgens opnieuw moet inchecken.