Bestaat er andere methode voor het reserveren van je ligstoel aan het zwembad dan de klassiek handdoek op stoel om zes uur 's morgens?

Vrienden vertelden over hun vorige reis in een groot hotel met de dagelijkse rush om de eerste ligstoel te bemachtigen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Het beste antwoord

Ik heb dit ook meegemaakt en geloof mij: managers van het hotel hebben ook een hekel aan deze methode. Als je ziet dat alle stoelen bezet zijn door handdoeken, en niet door mensen, loop je gewoon naar de manager toe en zeg je dat er geen plek meer is. Zij vinden altijd nog wel ergens een paar "losse" ligstoelen die ze voor je op een leuke plek neerzetten en anders verwijderen ze de handdoeken gewoon, zeker als het al middag is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Die handdoek op je ligstoel bij het zwembad is inderdaad DE methode om te reserveren. Een andere methode weet ik niet echt. Misschien als je er ook slippers bijlegt lijkt het net alsof je echt aanwezig bent maar dan in het zwembad..Iets anders kan ik me niet zo snel bedenken..

Bye
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit noemt men ook wel "de Duitse methode"
niets ten nadele van deze mensen hoor!
Het is naar mijn inzicht vaak al een fout van het hotel ,er zijn vrijwel altijd te weinig stoelen,of te veel mensen die de hele dag bij het zwembad hangen/liggen.Nu zal het niet altijd mogelijk zijn,om dit alles goed verdeeld te krijgen.of reservering voor een halve dag toestaan,maar ook dit zal de nodige wrevel opwekken.Dus is dit voor menig vakantieganger een hekel punt.
Dus de "duitse"methode is de enige niet altijd sociale manier ,om je bedje te hebben.
Ik zou indien dit mogelijk is,lekker aan het strand gaan liggen,en een strandstoel/bed huren.(ja,maar dat kost geld).Hier hebben enige stranstoel verhuurders het slim gedaan:een strandbedje +parasol+1 drankje en een snack voor € 15,00.En je ligt lekker aan het strand.
Gelukkig heb ik er geen last van.
Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Twee oplossingen:

- Ik zou mijn eigen superinklapbare strandstoel meenemen.

- ik zou lekker met mijn handdoek in het zand gaan liggen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk zou ik een rustiger deel van het strand uitzoeken en daar naar toe wandelen met een handdoek, een flesje water en een mooi boek. Voor de rust heb ik graag wat minder comfort over!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou niet in het hoogseizoen op vakantie gaan! Ik ga meestal net voor of net het seizoen, en dan is het bekende stoelen probleem niet te bekennen. Bovendien hoef je dan niet zo lang te wachten bij en buffet en aan de bar... Wat je misschien kunt doen als je niet buiten het hoogseizoen kunt (weet dat bij mensen met kinderen vaak geen andere optie hebben...) Is de jongen (zijn vaak jongens) zoeken die de stoelen dagelijks schoonmaakt, hem een goede tip geven en hem meer beloven als ie iedere dag een aantal stoelen achterhoudt voor jullie!