Als iemand op vakantie is en iets heel ergs overkomt dankzij een misdadiger, krijgt zij dan de terugreis met het vliegtuig vergoed?

Samen met enkele anderen schrijf ik een boek. Hierin gaat een groep mensen tijdens hun vakantie mee met een grottentocht, maar daar zorgt iemand dat ze in die grot vast komen te zitten. Iedereen overleeft het, maar de dader wordt niet gepakt. Enkelen van hen willen naar huis in het vliegtuig, maar wordt dit vergoed door de reisverzekering? Of moeten ze dit uit eigen zak betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verzekering.

Het beste antwoord

Dat wordt zeker vergoed als ze met het vliegtuig waren en ze hebben een vliegtuig gemist of ze willen eerder naar huis maar als je op vakantie was in Duitsland en je bent er met je eigen auto naar toe gegaan wordt die kans wel een heel stuk kleiner. Logisch ook want je hebt dan geen dure reis geboekt met dure reisverzekering. Je betaalt een stuk meer als je op vliegvakantie gaat voor je verzekering.