Wat is voordeliger bij een retourreis met NS: Inchecken met de OV-chipkaart (daltarief 40%) of een papieren retourtje kopen (daltarief 40%)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Dat is normaal even duur, maar als je binnen een kwartier terugreist kan de OV-chipkaart een stuk goedkoper zijn. Waarom is niet duidelijk, maar heb het zelf meegemaakt en later van een conducteur gehoord dat het vaker voor schijnt te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
binnen 35 minuten wordt de terugreis gezien als een overstap en betaal je niet opnieuw het instaptarief van 86 cent.
Amadea
10 jaar geleden
Wat heb je eraan om tien minuten ergens op een station te zijn, dan? Normaal ga je ergens naartoe en pas enkele uren later terug...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoefde alleen maar even iets op te pikken bij iemand die vlak bij het station woonde, vandaar! De reis was van Delft naar Eindhoven v.v., heenreis € 10,90 terugreis € 3,80.
Ik was trouwens eerst vergeten uit te checken in Eindhoven, dus de tijd tussen uitcheck en weer incheck in Eindhoven was maar een paar minuten....
Als je allen met de NS reist is het even duur, reis je ook met andere vervoerders zoals Arriva of alleen met een andere vervoerder dan is een papieren kaartje goedkoper. Ga je om b.v. iets op te halen binnen 35 minuten weer terug is de OV-chipkaart goedkoper omdat het instaptarief van €0,86 niet opnieuw wordt berekend.

Toegevoegd na 25 seconden:
allen=alleen