mag ik bij tussenstop in New York (JFK) waar ik 16 uur moet wachten het vliegveld verlaten? En hoe zit t dan met mijn bagage?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Ja dit mag wel. Wel heb je met een Nederlands paspoort of je nu enkel overstapt of ook het land in wil een ESTA nodig. (zie link). Volgens mij zijn er in de Verenigde Staten aparte regelingen met de bagage. Moet je deze zelf van de band halen en daarna weer inchecken. Ik raad je aan om hierover contact op te nemen met je airliner
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, bij een tussenstop mag je het vliegveld niet verlaten. Je moet zelfs in de daarvoor bestemde hal blijven wachten. Zou je het vliegveld toch verlaten dan moet je door de douane van het land waar je dan in gaat. Daarbij moet je je inreisvisum tonen en/of je flightticket (boardingpass). Vooral de Verenigde Staten zijn fobisch voor mensen die zonder voorafgaande toestemming het land binnen willen.

Als dan blijkt dat je eindbestemming elders dan de V.S. is dan word je vriendelijk maar beslist teruggestuurd.