Is het veilig om via een boekingssite te boeken ipv de site van het hotel zelf?

Iedere keer als ik een goedkoop hotel via een boekingssite vindt en dan ook op de website van het hotel zelf kijk, verschillen deze prijzen heel erg. De boekingssite is altijd goedkoper en ik vraag mij af of dit geen oplichterij is. Het gaat om websites zoals www.dutch.hostelworld.com en www.budgetplaces.com

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Antwoorden (5)

Ik boek altijd via een boekingssite en heb er nog nooit problemen mee gehad,de twee die je aanhaalt lijken mij ook betrouwbaar,op hun site staan voldoende gegevens ,ook hun werking,adres en e-mail is beschikbaar.
Heb wel ergens gelezen dat je eerste zoektocht steeds de goedkoopste resultaten zouden geven en bij een herhaalde zoektocht op de zelfde site de prijzen steeds verhoogd zouden zijn,maar kan helaas hier geen bron meer van terugvinden.
fremar
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
Dat lijkt inderdaad vaak zo te zijn met luchtvaartmaatschappijen. Misschien broodje aap maar cookies verwijderen en/of op een andere PC nog een zoeken geeft vaak toch andere tarieven.
Bij hotels heb ik hier nog niet eerder van gehoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt heb ik ook gelezen. inderdaad vanaf een andere pc nogmaals proberen.
Als je boekt via een boekingsite dan ligt de verantwoordelijkheid voor de uitvoering van het verkochte bij hen. En kun je hen aanspreken als het geboekte op de plaats van bestemming niet overeenkomt met wat je gekocht hebt.

Omdat boekingsites bij diverse hotels meerdere kamers voor langere tijd vooruit boeken en betalen, kunnen zij grotere kortingen bedingen. Van deze prijsverschillen laten zij de bij hen boekende klanten dan deels mee profiteren. De hotels houden dan de voorgeboekte kamers vrij voor de klanten van die boekingsite.

Je kunt dus gerust wel een hotel via zo'n boekingsite doen. Het is iig vaak goedkoper dan zelf direct bij het hotel van je keuze een kamer te boeken.

Hetzelfde principe geldt voor reizen die je boekt bij reisbureau's en touroperators.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beide sites zijn te vertrouwen en ik heb in het verleden bij beide geboekt. Denk er aan dat beide sites (vooral) in zeer basic accommodaties doen. Het grote prijsverschil bij hostelworld zit er in dat prijzen bij hun per persoon zijn en niet zoals bij de meeste boekingssites per kamer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn ervaringen hiermee zijn positief. Met de kanttekening, dat we een enkele keer de minst aantrekkelijke kamer van het hotel kregen. Maar ja, dan was het een stukje goedkoper, dan boeken via het hotel zelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb al heel wat hotels geboekt via aanbieders, en het is nog nooit fout gegaan.

Wat ik meestal doe is:
1) zoek een leuk hotel
2) dan kijk ik op http://www.hotelzoom.nl/ om te kijken welke aanbieders het hotel allemaal hebben (scheelt vaak veel in prijs per aanbieder voor precies dezelfde kamer!)
3) dan controleer ik nog even of het hotel zelf geen leuke aanbieding heeft
4) ik boek bij de goedkoopste optie

Op deze manier vind je altijd de goedkoopste optie voor jouw kamer. Waar ik verder nog op zou letten bij de verschillende aanbieders is dat je pas op het moment dat je in de kamer verblijft betaalt, én dat je nog kan annuleren mocht er toch iets tussen komen.