Wat prefereert u Toscane in Italië of De Provence in Frankrijk?

Ik moet nog beslissen voor mijn vakantie.
Geef mij eens enkele goede argumenten om voor Toscane of voor de Provence te kiezen.Wanneer je zegt allebei,zal ik u mijn rekeningnr van mijn bank geven....!(grapje)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3K

Het beste antwoord

Dat is heel persoonlijk.

Provence is geweldig. De natuur, het gemoedelijke, het heerlijke eten en het is heel afwisselend qua steden en natuur.
Toscane is ook mooi. De landschappen met z'n cypressen. De vele oude dorpen en steden met hun geschiedenis.
Overigens ook in de Provence.
En in Italie moet je van Italiaans eten houden. Iets anders hebben ze er namelijk niet.
Frankrijk is veelzijdiger.
Mij gingen al die pasta's en pizza's en alles in tomaat toch wel erg vervelen na twee weken.
In Frankrijk kun je daarentegen ook Italiaans eten, maar andersom dus niet.

En zelf vind ik Fransen leuker als Italianen. Maar dat is ook smaak.

Bovendien is de Provence een stuk dichterbij.

Ik heb beiden beleefd en ik zou een tweede keer nog wel naar de Provence willen. Toscane daarentegen heb ik wel gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb beide streken al bezocht en had van beiden evenveel genoten.Maar dit antwoord is een druppel die het evenwicht naar de Provence doet overslaan.Thanks!

Andere antwoorden (4)

Geen van beide, maar als ik toch moet kiezen Toscane. In Frankrijk zou ik me alleen maar ergëren aan de Franse.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is appels met peren vergelijken. Beide zijn prachtig mooi, leuke mensen, heerlijk eten.

Dit jaar het een volgend jaar het ander?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt ook aan hoe je reist. Als je met de auto gaat is Toscane een prachtige route. Je kan over Zwitserland of Oostenrijk gaan, beide prachtig! De provence is ook mooi maar de route ernaartoe iets saaier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt niet kiezen tussen Toscana en de Provence, je moet naar beide, dus gooi de dobbelsteen maar voor het eerste bezoek.