Aanraders in Stockholm?

Volgende week maandag ga ik 5 dagen naar Stockholm. Ik vroeg me af of jullie misschien nog wat aanraders hebben wat ik zeker moet doen/zien. Restaurants, cafe's, bezienswaardigheden, winkels maakt niet uit wat. Als je wat leuks weet hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er geweest. De gamle bu (schrijf ik het goed?) is het leukst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gamla Stan ja(oude stad) daar is ook het Koniklijk paleis(schatkamers, wisseling van de wacht etc.), erg groot en mooi waar je zeker een halve dag de tijd voor nodig hebt. Let goed op de openingstijden, zo is het Skansen open luchtmuseum ook erg mooi maar nu nog gesloten. Veel pelzier!
ps
Je kunt erg veel zien van de stad door een bootcruise te maken langs de eilanden, erg toeristisch wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* Stockholm heeft de mooiste metrostation te wereld, vol met kunst.
* Neem de hop on hop watertaxi, die brengt je overal naar toe.
* Attractieparken Junibacken en Gröna Lund
* Mijn favoriet, het Vasamuseet waar de 17de eeuwse Oostindievaarder ligt.
* Skansen. het mooiste openluchtmuseum in de wereld.
* Djurgarden, als je van natuur houdt.
* De hippe winkelwijk SOLO.
* Mosebacke Terras, het mooiste terras van Stockholm.
* IJskoud, dan naar de Absolut Ice Bar Stockholm (-5)
* Vis eten bij Pontus by the Sea.
* Lunchen in Östermalms Saluhall. Lekkerste broodjes garnalen.

* Stockholmcard, onbeperk met metro en bus en voordelig naar de musea.

Prettige vakantie, ik ga 16 april.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord +1
Metro is inderdaad uniek.