is het momenteel wel veilig om in turkije vakantie te houden?

ik ga over 1 week naar Turkije en ik houd daar dan voor 2 weken in een all inclusive hotel vlakbij Side, alleen ik vraag me af of het wel veilig is met al die protesten en rellen vooral bij alanya maak ik me er erg veel zorgen over.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe is het altijd veiliger om thuis te blijven zitten. Wat jij veilig noemt is subjectief (zeker zolang je het niet classificeert). http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/turkije
Amadea
10 jaar geleden
Als je alleen maar in dat hotel verblijft is er niets aan de hand. Maar ga je plaatsen in de omgeving bekijken, dan moet je op je hoede zijn voor rellen.

Antwoorden (3)

Ik ben toen die protesten heel hevig waren, naar Turkije geweest (Kusadasi), wij hebben niets gemerkt van de protesten of protestanten, ze zijn ook niet op toeristen gericht, je moet wel uit de buurt blijven en naar je reisleider luisteren, dan kan er niets gebeuren. Als het echt gevaarlijk wordt of is, dan krijg je een negatief reisadvies en een alternatieve bestemming als oplossing, die kun je dan nemen of niet.
Geen angst, je gaat op vakantie om te ontspannen, laat je hierdoor niet bang maken, zolang de toerist zich er niet tussen mengt, loopt hij of zij geen gevaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens het Ministerie van Buitenlandse Zaken geldt een verhoogd risico op terroristische aanslagen in Turkije.
Echter, dit geldt in meer landen en dat betekent niet dat het per definitie overal onveilig is.

Je moet altijd op je hoede zijn en samenscholingen, rellen, demonstraties en als het kan heel drukke (toeristische) plekken vermijden. Dan zal het risico beperkt zijn.

Alle reizen naar de grensstreek met Syrie worden overigens ontraden in verband met de confrontatie tussen het Turkse leger en de terroristische organisatie PKK.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen seconde druk over maken. Het negatief reisadvies is voornamelijk bedoeld voor de grens bij Syrie waar al jarenlang wordt gevochten. Een 'verhoogd' risico kan nog steeds een klein risico zijn. Bij het kleinste geval blaast de media het op tot iets schokkends (excuses voor de woordkeuze ;)).

17 augustus ga ik met mijn verloofde naar voyage sorgun in side. Het terrein is nog eens extra beveiligd door de hotel bewaking. Naar welk hotel gaat u? Ik zou er niet al te zwaar aan tillen. Al is het alleen al omdat Turkije miljarden heeft geinvesteerd in toerisme. Dat laten ze niet zo snel wegvloeien door een demonstratie..