Als je in een woestijn zit zonder eten of drinken kun je dan beter joggen of lopen opzoek naar water of een dorp?

Ik ging naar het Midden-Oosten en vroeg me af of je in een woestijn zonder eten en drinken beter kan joggen en hopen dat er een dorp of oase dichtbij is of lopen aangezien je hierbij minder energie verbruikt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
paulus811
10 jaar geleden
Als je verkeerd jogt, jog je ook sneller van de juiste plek af....

Het beste antwoord

Het beste kun je op de plek blijven waar je bent. Hulpdiensten zullen daar beginnen met naar jou te zoeken. Hoe verder jij je verwijdert van de plek waar je bent gestrand, hoe kleiner de kans dat ze je ooit zullen vinden.

Als er een reden is om aan te nemen dat niemand jou mist

- even tussendoor: dan heb je een fout gemaakt, je had iemand moeten vertellen wat je wilde gaan doen en wanneer je had verwacht terug te zijn -

maar goed, als er een reden is om aan te nemen dat niemand jou mist, dan moet je een zo groot mogelijke afstand zien af te leggen met zo min mogelijk vochtverlies. Dat doe je door overdag een zo koel mogelijke plek in de schaduw te zoeken, indien dat mogelijk is. Beweeg je dan niet, slaap als dat lukt. Pas nadat de nacht is gevallen begin je te lopen, op een normaal wandeltempo. Zo maak je gebruik van de koelte van de nacht om zonder overmatig te zweten zoveel mogelijk kilometers af te leggen.

Het antwoord op je vraag is dus: beter wandelen dan joggen, beter 's nachts dan overdag, en beter voorkomen dan genezen. ;-)

Cryofiel
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe meer je jezelf inspant, hoe sneller je gaat zweten en dus vocht verliest. Je kan beter zo rustig mogelijk aan lopen, op een normaal tempo.