Waar in Europa komen zandvlooien voor? Welke voorzorgsmaatregel is het beste voor een hond?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K
Amadea
10 jaar geleden
Volgens mij kunnen die in principe in elke tuin aanwezig zijn.
Poet
10 jaar geleden
Nee Ama
Amadea
10 jaar geleden
Van nee leer je niks. Leg eens uit waarom?
Pieter2011
10 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/zandvlooien.47773
Poet
10 jaar geleden
Tungiasis is een huidziekte die wordt veroorzaakt door het in de huid binnendringen van de zwangere wijfjes van de zandvlo Tunga penetrans. Deze vlo komt in Nederland niet voor. Daarom wordt tungiasis alleen gezien bij reizigers die kortgeleden in de tropische gebieden zijn geweest waar de zandvlo voorkomt: Zuid en Midden-Amerika, het Caraïbisch gebied, Afrika, Pakistan en India. http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/tungiasis.htm
Pieter2011
10 jaar geleden
Niet te verwarren met de strandvlo die op alle Nederlandse stranden voorkomt. Ze kunnen je bijten maar dat heeft verder niets om het lijf ;)

Het beste antwoord

O.a. op vochtige stranden waar weinig eb en vloed is en er veel aangespoelde vegetatie ligt waar ze inzitten. Aan de oostkust van Denemarken waren ze destijds volop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
En wat kan je doen om je hond te beschermen?
Pieter2011
10 jaar geleden
Ach, dat zijn strandvlooien; die doen niemand kwaad: http://nl.wikipedia.org/wiki/Strandvlo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet op die plaatsen komen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel goede reacties gelezen. Bedankt iedereen!