Welke stappen moet ik ondernemen nadat ik op Schiphol aankom?

Overmorgen vlieg ik samen met twee vriendinnen naar een locatie binnen Europa/Schengenland. We gaan van te voren alvast online inchecken, en kan dan de zgn boardingpas(?) uitprinten. Als we dan de trein uitstappen op Schiphol, wat moeten we dan in welke volgorde allemaal doen (dus ook qua bagage enzo)? Een en ander zal vast wel aangegeven zijn, maar ik zou het toch wel fijn vinden om even te weten! ;) ik heb zelf wel eerder gevlogen, maar toen was het altijd met een ervaren gezelschap waar je dan achteraan huppelt. Alvast bedankt voor het antwoord!

PS. Ik kwam de volgende pagina ook al wel tegen, maar door wat informatie die er instaat die niet op ons van toepassing is, ben ik er toch wat onzeker over :) http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/diversen/77024-voor-het-eerst-vliegen-hoe-red-je-je-op-schiphol.html

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik zal alle stappen even voor je op een rijtje zetten:

1) Als je Schiphol binnenkomt, ga je eerst naar een incheckbalie. Op de schermen kun je zien welke dat zijn voor jouw vlucht. Daar krijg je je tickets en kun je je bagage voor in het ruim afleveren (dus geen handbagage).

2) Nu kun je doorlopen naar de security. Dit spreekt voor zich: door de poortjes.

3) Hierna kom je bij alle winkeltjes, en is het eigenlijk nog alleen maar wachten. Houd de tijd wel goed in de gaten, en kijk op de schermen wanneer je mag boarden en bij welke gate. Waar deze gates zijn staat duidelijk aangegeven, en er is anders ook voldoende personeel die je kan helpen.

Bij de gate staat het vliegtuig klaar, en kun je (na wat wachten) boarden.

Fijne reis :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Nee je moet nog steeds wel inchecken maar dat gaat veel sneller dan als nog niet thuis alles hebt gedaan.