Hoe kan ik nou vloeibare spullen in het vliegtuig krijgen?

Ik vlieg nooit goedkoop maar heb nu een vlucht naar Madrid geboekt maar tot mijn grote verbazing mag ik alleen een stuk handbagage meenemen van max 10KG. Nou gaan wie hier nog niet over zeuren maar hoe moet ik in hemelsnaam dan shampoo of mijn haarspul meenemen? Ik ben hier totaal niet bekend mee omdat ik altijd koffers van 30 kg mag meenemen maar ik weet even geen raad meer...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.8K

Antwoorden (4)

Je kan vloeistoffen meenemen indien ze voldoen aan de regels van handbagage.

Vloeistoffen en gels regels:

Wilt u uw eigen shampoo meenemen als handbagage? Of heeft u uw lenzenvloeistof nodig in het vliegtuig? Vloeistoffen en gels kunnen alleen in uw handbagage mee onder de volgende voorwaarden:

Vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml (zie voor de volledige voorwaarden de regels voor handbagage)
Verpakte vloeistoffen en gels zitten in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal één liter
Elk persoon reist met maximaal één plastic 1-literzakje
Medicijnen en babyvoeding, aantoonbaar nodig tijdens de reis, zijn toegestaan

Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een luchthaven binnen de Europese Unie.

Alle artikelen die je na de douane koopt mag je meenemen het vliegtuig in.

Zie alle regels op de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem zo min mogelijk mee, een t shirt kun je uitspoelen met shampoo of douchegel, ook scheren gaat goed met douchegel. Koop dus een goedkope fles douchegel (niet op oliebasis) en neem deze mee. Tubetjes gel en shampoo worden verkocht in reisverpakkingen, die zijn klein en wegen bijna niets. In Madrid zijn voldoende winkels waar je grotere flessen en tubes kan kopen, zodat je dan toch iets hebt, koop het niet te duur, dan kan je het laten staan in je hotel als je weer weggaat. Fijne vakantie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naast het antwoord van Marvin, kun je ook nog overwegen om op de plaats van bestemming shampoo en spullen voor je haar te kopen. Tenzij van plan was om in je luxe vliegtuig te douchen en je haar te doen uiteraard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Twee oplossingen

-Bij alle low cost carriers kan je (op de website) van te voren extra bagage bijboeken. Doe dit niet pas op het vliegveld want dan betaal je vaak veel meer.

-Bij elke ETOS hebben ze een speciale afdeling met vliegtuigspul. Dit voldoet allemaal aan de 100ml eis die de Europese luchtvaartautoriteiten stellen. Ook hebben ze daar (gratis) zakjes die aan de eisen voldoen.

Veel plezier in Madrid