Wat is de minimumleeftijd van jongerenvakantie's?

Volgend jaar in de zomervakantie ben ik 17 jaar en wil ik volgend jaar naar een jongerenvakantie... Nou is mijn vraag; hoe oud moet je zijn om een vakantie te boeken... En dan wil ik dat graag weten over de landen: Spanje & Griekenland. Maar is het niet zo dat je 18 moet zijn om een hotel te boeken? En wat is de leeftijd van de discotheken daar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K

Het beste antwoord

Volgens het Burgerlijk Wetboek mag het niet als je nog geen 18 bent. Dan ben je nog niet handelingsbekwaam. Je kunt wel je ouders laten reserveren. Als je dat niet wilt kun je vooraf even met het hotel overleggen of ze er een probleem mee hebben dat jij als 17-jarige een kamer wilt boeken. Mijn zoon ging vanaf zijn 16e al alleen met vrienden naar hotels in Spanje en Griekenland en dat was nooit een probleem.

Toegevoegd na 9 minuten:
Discotheken in Spanje willen nog wel eens wisselen in hun toegangsbeleid. Soms is de minimum leeftijd 16, soms 17 en soms 18. De deurcontrôles zijn van heel streng tot nauwelijks. Informeer vooraf even wat de regels zijn van de discotheken van de plaats waar je heen wilt , zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet altijd 18 jaar zijn als je een hotel wilt boeken.
Verder weet ik uit ervaring dat in Griekenland en Spanje in de discotheken geen minimumleeftijd is, als ze maar verdienen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan natuurlijk ook mee gaan met een organisatie die reizen organiseert voor jongeren, zoals bijvoorbeeld simbo of jongerentravel :)