Ik ben mijn id kaart gisteren kwijt geraakt en ga vanacht op vakantie naar Spanje, wat kan ik doen? Ik heb wel een rijbewijs.

kwijtgeraakt op het festival Dominator 20 juli, en 21 juli avond al weg, dus geen kans om naar politie of gemeente of wat dan ook te gaan...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Dan kun je een noodpaspoort aanvragen.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/wanneer-en-hoe-kan-ik-een-noodpaspoort-krijgen.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Benodigde bewijsstukken noodpaspoort

Om in aanmerking te komen voor een noodpaspoort, moet u de volgende bewijsstukken meenemen:
een bewijs dat uw reis geen uitstel kan hebben. Dit kunt u aantonen met vliegtickets, hotelreserveringen enzovoort;
een recent uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) met daarop de vermelding van uw nationaliteit;
een gewaarmerkte kopie van uw recente aanvraag van een nieuw reisdocument;
wanneer aanwezig, uw in bezit zijnde reisdocument(en);
als uw reisdocument vermist is, een gewaarmerkte kopie van het proces-verbaal van de aangifte van vermissing;
een geldig legitimatiebewijs, zoals een geldig Nederlands rijbewijs of een geldig bromfietsrijbewijs (categorie AM);
een recente pasfoto die voldoet aan de pasfoto-eisen.

Afgiftepunten noodpaspoort
In Nederland verstrekt de Koninklijke Marechaussee noodpaspoorten op een aantal afgiftepunten, waaronder Bureau Nooddocumenten op Schiphol. Voor de andere afgiftepunten en adressen kunt u de website van de Koninklijke Marechaussee raadplegen.

In Nederland worden door de Koninklijke Marechaussee op de volgende afgiftepunten nooddocumenten verstrekt:

Schiphol, Vertrekhal 1, Bureau Nooddocumenten;
Brigade Noord-Holland, locatie IJmuiden;
Brigade Drenthe-IJsselstreek, locatie Groningen Airport Eelde;
Brigade Oostgrens-Noord, locatie Enschede;
Brigade Zuid-Holland, locatie Hoek Van Holland, locatie Rotterdam Airport;
Brigade Brabant Zuid te Eindhoven (nabij luchthaven);
Brigade Limburg Zuid, Maastricht / Aachen Airport.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraagsteller gaf aan geen tijd te hebben naar de gemeente te gaan. In je antwoord staat, dankzij de volledigheid: een recent uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) met daarop de vermelding van uw nationaliteit.
Lijkt er op dat de vakantie niet gaat lukken... Heb het zelf eens bij de hand gehad, en had toen wel de mogelijkheid met alle papieren van de gemeente op Schiphol nog een noodpaspoort te krijgen, maar erg gemakkelijk maken ze dat niet.