Voor het eerst naar Ameland. Boot- en parkeerticket heb ik. Nu verder met de bus. Contant betalen of een strippenkaart. Moet naar Hollum?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Die strippenkaart kun je beter weggooien, want die is nergens meer geldig. Maar ook de ov-chipkaart kun je op Ameland niet gebruiken. (Dat geldt trouwens voor meerdere waddeneilanden, want ook op Terschelling is de ov-chipkaart niet geldig).

Dat betekent dat je bij de buschauffeur een kaartje moet kopen. Van de boot naar Hollum betaal je de hoofdprijs: 4 euro per volwassene voor een retourtje. Voor de overige tarieven: zie bron.

Fijne vakantie!
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ook op Ameland is de strippenkaart niet geldig meer, je zal dus een ov chip kaart kunnen kopen, of contant betalen in de bus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
De chipkaart kun je niet gebruiken op Ameland en Terschelling, Crea.