Waarom zie weinig Duitse toeristen in Frankrijk?

Op vakantie in Frankrijk valt me het telkens weer op, veel Nederlanders ,Engelsen in Frankrijk op vakantie. Maar Duitsers zie niet veel.
Of is Frankrijk niet zo geliefd vakantieland bij de Duitsers of ligt het aan de streek waar je bent.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk persoonlijk dat het een beetje aan de taalbarriere ligt. Fransen zijn heel arrogant en leren geen Engels en dat is hetzelfde bij Duitsers. Ik denk dat daar dus een beetje het probleem ligt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk je niet dat dit een beetje veralgemeend is, Wavaria?

Het beste antwoord

Het klopt, dat je relatief weinig Duitsers tegenkomt in Frankrijk. Je kunt een aantal redenen hier voor aanwijzen;

Duitsers zijn in Frankrijk niet geliefd. Frankrijk heeft in twee oorlogen heftig gevochten tegen de Duitsers en dit zijn ze nog lang niet vergeten. In veel dorpen en steden nemen de herdenkingsmonumenten ook een prominente plaats in.

Taalbarriere: zowel Duitsers en Franzen zijn niet zo goed in vreemde talen. Franzen weigeren om Duits te leren/ praten. Dit in tegenstelling tot bijv vakantielanden als Nederland, Italie en Spanje, waar je met Duits nog wel een eindje komt ( de Elzas in Frankrijk vormt uiteraard een uitzondering). En natuurlijk de van oorsprong Duitstalige vakantielanden. Duits is immers meest gesproken taal in Europa.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal akkoord. Als ik niveau 2 was, had ik een plusje gegeven!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi duidelijk antwoord,.... je gaat je bijna afvragen waarom wij Nederlanders er dan wel graag komen. Denk vanwegen het weer, niet al te ver weg. gevarieerde landschappen, goede wegen en campings zodoende nemen we dat Franse taaltje, tol enz. voorlief en wij passen ons toch wel aan. En de Fransen zijn die Hollanders wel gewend zo onderhand en volgens mij gaat dat wel prima.
Mijn indruk is dat die Fransen wel oke zijn , ze hebben alleen wat vreemde gewoontes.

Andere antwoorden (1)

Duitsland is een landschappelijk zeer gevarieerd land. Veel landschappen, die in Frankrijk zijn te bewonderen, vind je ook in Duitsland. B.v. vulkanische bergkegels, die in Auvergne zijn, vind je volgens mij ook in het Vogelsberg- en Rhön gebied. En voor het hooggebergte, de Alpen, ligt volgens mij voor Duitsers eerder Oostenrijk dan Frankrijk voor de hand. Verder vind je in Duitsland zeer veel schilderachtige stadjes, ik denk meer dan in Frankrijk. En in Duitsland is het ook vaak mooi weer,
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, ook een antwoord wat ook wel eens de reden kan zijn.
zou het bijna aan die Duitsers zelf moeten gaan vragen wat nou de echte toedracht is.
Weet wel toen ik in Spanje op vakantie was viel me op dat je ze daar heel vaak tegen komt. vooral op Mallorca.
corzijlstra
10 jaar geleden
Veel Duitsers reizen veel. Als ze naar het buitenland gaan zoeken ze veelal wel iets anders dan in hun eigen land. Bijvoorbeeld bijzondere eilanden (Azoren, Lofoten), Noorse fjorden, enz. De Azorische luchtvaartmaatschappij SATA heeft of had een vestiging in Friedberg (Duitsland) met vluchten vanuit Frankfurt Flughafen. Ook veel Duitsers blijven in hun eigen land. Wel vind ik het eigenaardig, dat veel Duitsers de Nederlandse Waddeneilanden opzoeken, terwijl weinig Nederlanders, onder wie ik, de Duitse Waddeneilanden bezoeken.