Welk Antilliaans eiland is het meest geschikt voor mij?

In oktober wil ik graag met mijn vrouw en dochtertje van 5 jaar een de Antillen. Echter, ik heb geen idee welk eiland het meest geschikt is voor ons. Onze eisen: Niet het duurste eiland, niet Amerikaans, mooi strand met leuke boulevards, heb geen behoefte aan veel dronken jeugd, wil all-inclusive aan het strand, veilig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Leuke boulevards zal je op de Antillen niet vinden - niet, zoals we ze hier in Europa kennen, tenminste. Het is echt caraïbisch - een asfalt-autoweg langs het strand, met overal palmen, en af en toe een in elkaar getimmerd eettentje of 'winkeltje' met goed-bedoelde vakantie-souvenir-rommeltjes. Wél heb je erg leuke winkelstraatjes in de stadjes, met terrasjes ed., of bijv. de markt op Curacao.
Maar als je all-inclusive aan het strand veilig binnen de hekken van je resort wilt blijven, waarom zou je dan het hele eind naar de Antillen gaan vliegen? In Turkije, Griekenland, Marokko of Tunesië vind je meer dan genoeg van zulke resorts, en dan ben je véél minder geld kwijt.
Naar de Antillen moet je gaan, als je bijv. wilt leren duiken, of met een huurauto het hele eiland gaan verkennen : zonde en jammer, om dan all-inclusive bij het zwembad te blijven liggen....Ga eens naar een reisbureau, en haal folders over all-inclusive-vakanties, en ga watertandend iets leuks uitzoeken : bewaar de Antillen, voor als je dochter zo'n 12-14 is, en óók kan leren duiken, en het leuk vindt allerlei leuke eettentjes aan de stranden en openlucht-disco's op te zoeken....
Dit is een welgemeende raad, hoor, je moet natuurlijk dáárheen gaan, waarheen je hart je trekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je advies :) Neem ik zeker in overweging! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry - Sint Maarten ken ik helemaal niet....kan ik dus niet over oordelen. Stom, maar voor mij zijn de Antillen Aruba, Curacao en Bonaire, en ik ben Saba en Sint Maarten helemaal vergeten. Sint Maarten was, toen ik vaak op de eilanden kwam, een duur eiland, dus ik heb me daar nooit zo in verdiept, omdat ik nooit zo veel geld uit kon geven aan vakanties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor de informatie, het heeft ons wel aan het denken gezet!

Andere antwoorden (3)

Aruba is dan echt een aanrader!kijk eens op www.aruba.nl
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel iets verder zou ik dan voor Suriname kiezen, alle Antilliaanse eilanden zijn namelijk behoorlijk Amerikaans georiënteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee das geen optie, daar kom ik elk jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan weet je in iedergeval dat jer er wel goed zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar ik wil nou wel eens met het gezin aan een strand liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ook een stuk goedkoper, en daar is het ook mooi, gezelig en rustig het meest zuidelijk eiland van italia te weten Lampedusa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, kan ik even bekijken. Maar mijn vrouw heeft nu eenmaal in haar hoofd om naar de Antillen te gaan. Dus vind dat prima maar wil wel een leuk eiland uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is ook wat anders, maar je houdt zoveel geld over dat je nog een keer weg kan. Hier een linkje http://home.deds.nl/~geluk/lampedusa.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok.ik ga kijken, thanx mate!
Cuba. Is echt een van de (grote) Antillen.