Kan ik met Easyjet 1 koffer en 1 handbagage meenemen?

Ik vlieg binnenkort voor de eerste keer met Easyjet. Nu kun je ruimbagage bijboeken. Ik begin te twijfelen of je nou wel of niet een koffer mee mag nemen zonder die bagage bij te boeken. Dus, mijn vraag als volgt:

Kun je op een vlucht van Easyjet één koffer inboeken(die je dan afgeeft bij het inchecken voor onder in het vliegtuig) én 1 handbagage tas/koffer die je meeneemt voor aan boord, of moet je dan voor die koffer betalen? Of mag je standaard 1 koffer en 1 handbagage mee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.9K

Het beste antwoord

Je kunt één stuk handbagage mee aan boord nemen. Voor de extra koffer in het ruim zal je moeten betalen. Als je betaald mag je in totaal per passagier maximaal 20 kg bagage meenemen (totaalgewicht handbagage + koffer in ruim).

Handbagage; de maximale afmetingen zijn 56 x 45 x 25 cm. Handtassen, aktetassen, laptops en laptoptassen worden allemaal als één stuk bagage gerekend. Als je dus bijvoorbeeld een handtas en een laptop draagt, kun je overwegen de ene tas in de andere te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor de koffer die je incheckt (ruimbagage) betaal je een bedrag voor.
En je mag dan ook gewoon een koffer meenemen aan boord, let wel op de afmetingen van easyJet 56x45x25cm. Aan je handbagage koffer zit geen limit, dus je mag gerust 15 kilo in je handbagage stoppen (Als dit past).