Welke hond is geschikt om te reizen?

Ik zou heel graag met een hond rond de wereld reizen, maar ik weet niet welke hond daarvoor geschikt zou zijn. Hebben jullie een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Antwoorden (3)

Dat kunnen de meeste honden wel aan maar dat ligt allemaal aan de manier van opvoeden en gewenning. Je kunt niet zeggen van een ras die daar beter of slechter is. Een hond van een ras die makkelijk reist zou dat bijv niet aankunnen door de opvoeding en andersom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou natuurlijk wel kunnen zeggen dat bepaalde rassen wél afvallen als reishond. Zoals bulldogs en andere kortschedelige . die kunnen namelijk niet tegen de hitte , en dat legt tijdens het reizen weer een beperking op.Je kunt Bulldogs niet opvoeden op kilometers lang te lopen.
Geen een hond is daar voor geschikt omdat in veel landen een dier wat uit een ander land komt eerst in quarantaine moet.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel landen? Valt wel mee geloof ik: http://dogs.about.com/cs/generalcare/l/blcountry.htm
ronron1212
10 jaar geleden
Aardig wat als je de wereld wilt rondreizen Usa engeland enz
Ivana
Even wat meer informatie graag.
Ga je met eigen vervoer? Met vliegtuig of per fiets met aanhanger?
Wil je een heel jaar weg of maar een paar maanden?
Hel is belangrijk om tevoren je route uit te zetten en te vragen aan de diverse consulaten welke de eisen zijn voor invoer van een hond (injecties, quarantaine).
Als kameraad en beschermer zou ik kiezen voor een waak en verdedigingshond, zeker als je eenzame gebieden opzoekt. Dat hoeft niet de grootste hond te zijn, maar wel een uit de waak- en verdedigingsgroep. Je slaapt dan ook rustiger, omdat een hond meer ruikt en voorvoelt dan een mens.
Ik neem aan dat je een sportief figuur bent, anders kwam je niet op dit idee. En bij sportieve mensen horen sportieve honden, die niet terugdeinzen voor 40 km per dag.