Binnenkort ga ik naar Egypte. Aanbevolen wordt om me te laten vaccineren tegen Hepatitis A en DTP. Wat zijn de voor- en nadelen van de vaccins?

Ik ben tegen onnodig vaccineren

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Hepatitis A, oftewel besmettelijke geelzucht, is een relatief onschuldige variant van Hepatitis. Het is een ontsteking van de lever die wordt veroorzaakt door een virus dat wordt overgedragen via verontreinigd voedsel of water. Dit virus kan bijvoorbeeld in het eten en drinken terechtkomen als iemand na het poepen zijn of haar handen niet wast. Ook kan het worden overgedragen via anale of orale seks. Naarmate de hygiënische omstandigheden slechter zijn, neemt de kans op besmetting toe. Als je naar gebieden reist waar Hepatitis A veel voorkomt, is het dan ook verstandig om je te laten inenten.

Difterie wordt veroorzaakt door een bacterie. Het is een keelaandoening die ook wel 'kroep' wordt genoemd. Zwelling en aanslag in de keel kunnen er zelfs toe leiden dat iemand stikt. De bacterie maakt gifstoffen die hart- en zenuwweefsel kunnen beschadigen. De bacterie wordt overgedragen via speekseldruppeltjes.
Tetanus wordt veroorzaakt door een bacterie die in zand, mest en straatvuil zit. De bacterie maakt een gifstof die ernstige spierkrampen veroorzaakt. Dergelijke krampen in de ademhalingsspieren kunnen zelfs tot de dood leiden. De bacterie komt het lichaam binnen via wondjes.
Polio (kinderverlamming) wordt veroorzaakt door een virus. Het wordt overgedragen via de ontlasting van een virusdrager.
Ons immuun systeem is de laatste 40 jaar toch wel verminderd.
Indien wordt aangeraden om deze vaccinatie's
te ondergaan zou ik dit doen.

De voordelen wegen naar mijn mening toch wel tegen de nadelen op.Als je een infectie zou oplopen,met de vermelde gevolgen heb je waarschijnlijk spijt omdat je het niet gedaan hebt.
De keus is aan jezelf.

Dit is een vrijblijvend advies,waaraan geen consequentie's verbonden kunnen worden.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De voordelen van het vaccineren zijn zo groot, dat er vaak niet wordt stilgestaan bij de nadelen ervan. Begrijpelijk, want in de voorlichting van het Ministerie van Volksgezondheid (VWS), het RiVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) en gezondheidsinstellingen (Consultatiebureaus, huisartsen, kinderartsen, enz) wordt ontkend dat vaccins blijvende schade of bijwerkingen kunnen hebben. Er zou hooguit een stijve arm, koorts of veranderd slaappatroon kunnen ontstaan. En slechts in 1400 gevallen per jaar zouden er ernstige bijwerkingen zijn van voorbijgaande aard.

Een onterechte bewering, zo blijkt uit vele gevallen in de homeopathische praktijk. Door het vaccineren kunnen kinderen en volwassenen wel degelijk lichamelijke en mentaal, emotionele klachten oplopen die veel verder gaan dan een pijnlijke arm of een dag niet lekker slapen. Vaccins blijken veel meer bijwerkingen te kunnen hebben dan tot nu toe werd aangenomen. Bronchitis, oorontsteking, allergie, gedrags- of ontwikkelingsverandering, spierkrampen, oververmoeidheid, concentratie- of coördinatiestoornissen. Het zijn maar een paar voorbeelden. Want de lijst van mogelijke bijwerkingen is lang.

Of het risico op bijwerkingen opweegt tegen het risico van het oplopen van (vaak) levensbedreigende ziekten is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de voor en nadelen tegen elkaar afstreepbaar zijn. Maar ga niet het advies geven om je niet te laten vaccineren! Ik ga al jaren aar Tunesië, en heb me nooit laten vaccineren, en heb nooit iets opgelopen... Maar voorkomen is beter dan genezen. Anders praat eens met je huisarts over de voor en nadelen voor jou, want ik denk dat het moeilijk is om daar hier een direct antwoord op te geven. Veel plezier in Egypte in elk geval!