Kun je nou wel of niet pinnen met een ING betaalpas in Canada?

Ik bedoel dus bij een ATM. Ik lees op een ander forum een hoop klachten uit 2009 en 2011 dat mensen niet konden pinnen in Canada met een betaalpas van de ING. Er werd dan bijvoorbeeld wel een bedrag gereserveerd, maar er kwam verder geen geld uit. Is dat nog steeds het geval? Kan ik anders beter gewoon overal met een VISA kaart pinnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Los van dat verhaal, is elke ING pas beperkt tot Europa.. Voor Canada moet je in mijn ING.nl je instellingen veranderen naar wereld
http://www.ing.nl/particulier/betalen/passen/betaalpas/landenlijst-europa/index.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. Gelukkig had iemand anders op Goeievraag me daar al op gewezen en ik heb dat al ingesteld voor de data dat ik weg ben. Bedankt!
Utrecht
10 jaar geleden
En geld opnemen met je Visa card doe je alleen als je geld teveel hebt; dat is namelijk erg duur. Slechte wisselkoers en een opslag. Dus even je pinpas voor gebruik buiten Europa laten vrijgeven.

Antwoorden (1)

Je ING pinpas is standaard geblokkeerd voor gebruik buiten Europa. Hier heb je onlangs (als het goed is) een brief over ontvangen. Je kunt je pinpas deblokkeren via Mijn ING internetbankieren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Dit is wel waar, maar heeft niets te maken met de specifieke problemen in Canada waar naar wordt gevraagd.