hoe zit het met openbaar vervoer in londen en als je meerdere zones hebt?

ik ga 17juni naar londen voor 5dagen
hier bij de vraag wat ik het beste kan kopen voor vervoer in londen.
ik zit net meer dan 9zones van het centrum en hiervoor is geen ticket
wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Oyster Card.
Londen had als één van de eerste grote steden in Europa een elektronische pas waarmee voor al het openbaar vervoer betaald kan worden, de Oyster Card. Tegenwoordig kun je ook als toerist een Visitor Oyster Card kopen, en dat scheelt je heel veel geld. De Oyster Card is een elektronische kaart die je kunt opladen bij de vele automaten die op de stations staan. Wanneer je gebruik maakt van de metro, beweeg je de pas over een reader waarna de poortjes opengaan en je het metrostation binnen kunt lopen. Bij het verlaten van het metrostation beweeg je opnieuw de Oyster Card over een reader en het verschuldigde bedrag wordt afgeboekt van de kaart. Reis je vaker op 1 dag en bereik je de maximale prijs voor een dagkaart dan houdt het systeem daar rekening mee. Je betaald dus nooit meer dan de prijs van een dagkaart. Betalen bij bussen, sommige treinen en bootservices vindt plaats door de kaart voor een scanner te houden. Je kunt de Oyster Card ook al gemakkelijk vóór vertrek online bestellen. Bestel hier je Oystercard

Bij deze maken de zones niks uit