Ja, Turkije hoort tot het midden-oosten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Midden-Oosten#Landen

Daarnaast ligt het ook deels in Europa en deels in Azie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkije
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Turkije licht in zowel azië als europa.
maar is zelden te vinden in het rijtje van landen in het "Midden Oosten"

Het Midden-Oosten is geen officieel werelddeel maar een politieke regio met historische banden. Ook op cultureel gebied heeft deze regio veel gemeen zoals de religie en taal. Na het uiteenvallen van het Ottomaanse Rijk in 1918 werd er voor het eerste gesproken over het Midden-Oosten of Nabije Oosten.

Het Midden-Oosten is geografisch gezien een belangrijk gebied gezien de ligging op drie continenten: Afrika, Azië en Europa. Tevens is het de bakermat van drie grote godsdiensten: het jodendom, de islam en het christendom.

Het is niet officieel welke landen bij het Midden-Oosten horen, het rijtje hiernaast geeft de meest voorkomende landen aan. Door sommige bronnen worden ook de landen Georgië, Marokko en Tunesië tot het Midden-Oosten gerekend.
Egypte, Irak, Iran, Israël, Jemen, Jordanië, Libanon, Oman, Qatar, Syrië,

In de periode van de Ottomaanse rijk behoorde Turkije toe aan Het Ottomaanse rijk
Turkije licht niet in het "Midden Oosten" alleen in het spelletje RISK