Wat kost een weekend Parijs voor drie personen?

Ik wil met 2 vrienden een weekend naar Parijs om kleding te kopen. Wat kost dan een treinkaartje, een overnachting in een hotel en misschien andere kosten voor bus/tram e.d. En wat is een redelijk bedrag om mee te nemen voor kleding en andere spullen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wel erg vaag. Hoeveel dagen wil je (vrij-ma of alleen za en zo), vanaf waar vertrek je, hoe luxe wil je overnachten, mag het ook net buiten Parijs, hoeveel ga je reizen in Parijs.

Antwoorden (5)

Een retourtje naar Parijs kost je via nshighspeed.nl toch minimaal €120,- p.p.

Dan ligt het er vervolgens aan of je 1 of 2 nachten wil verblijven in een hostel of een lux 5 sterren hotel.

Tenslotte stel dat je wat shirtjes wil kopen, souvenirs een paar schoenen dan lijkt €200,- me een leuk bedrag. Wil je een volledige kledingkast gaan aanschaffen van bekende designers dan kan je van deze €200,- nog niet eens een broek kopen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vraag die moeilijk te beantwoorden is met de weinig parameters die je meegeeft. Ga je in het hoogseizoen of ga je in een rustiger maand?
Ook geef je niet aan wat voor een hotel je wilt. Wil je in het centrum zitten of er buiten.

In zijn algemeenheid wijs ik je op deze link:
http://www.parijstrein.nl/

Hier zie je dat je voor 35 Euro enkele reis al met de trein naar Parijs kunt.
Daarnaast heb ik deze link voor je:
http://www.goedkoopparijs.nl/

hierin kun je zoeken naar hotels e.d.

Voor het vervoer in Parijs zelf kun je het beste een meerdaagse metropas aanschaffen.
"De Paris Visite-kaart voor 1-3 zones is verkrijgbaar voor 1 dag (10,55 euro), 2 dagen (17,15), 3 dagen (23,40) of 5 dagen (33,70). Wil je meer zones bereizen, bijvoorbeeld naar Disneyland of Versailles, dan kun je de Paris Visite-kaart voor 1-5 zones aanschaffen: 1 dag (22,20), 2 dagen (33,70), 3 dagen (47,25) of 5 dagen (57,75). Voor kinderen van 4 t/m 11 jaar zijn er aparte kaarten voor de helft van de prijs. Op vertoon van de kaart krijg je korting bij verschillende bezienswaardigheden. Prijzen gelden vanaf 1 januari 2013. "

En dan nog even een linkje met informatie die ook wel handig is:
http://www.vakantiemetkorting.nl/blog/parijs-is-wereldwijd-de-duurste-stad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de Thalys neemt, hangt het er sterk vanaf hoe lang je van tevoren de kaartjes bestelt; ik ben laatst nog naar Parijs geweest en wij hadden onze kaartjes voor een euro of 100 retour, maar dat was omdat we behoorlijk vroeg waren. Als je later kaartjes koopt, kan een enkeltje zelfs al 140 euro zijn. Over hotels weet ik niet zo veel, alleen dat als je een beetje in de binnenstad wil zitten, je al snel heel duur uitkomt.
Ik weet wel dat je met de metro voor 1.33 euro door heel de stad kan gaan, dus dat is niet veel. Wij dachten ook dat het best wel mee viel met kleren kopen, maar dit was helaas niet echt het geval, dus ik zou ook daar veel voor meenemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om de prijs van je ticket flink te verlagen kan je ook de bus nemen. Er zijn 4 maatschappijen actief op deze route Eurolines, Megabus , Idbus en Best bus travel

Om de kosten nog meer te drukken kan je in een hostel gaan slapen in plaats van in een hotel. hostelbookers en hostelworld zijn goede sites om een hostel te vinden.

Zo houd je meer over voor leuke kleertjes.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil ook booking.com toevoegen aan je lijstje met goede sites voor hostels. Heb er altijd leuke prijsjes kunnen vinden.
Ik weet nog wel een leuk, goedkoop hotelletje in Parijs:
http://www.hoteldelavre.com/index_en.html
Ligt in de buurt van een metrostation, een winkelstraat en de Eifeltoren.
Kamers zijn klein, maar schoon en ontbijt is erg goed.