Heb ik een visum nodig voor de Filepijnen?

Ik wil een maand verblijven in de filepijnen, geen werk. Gewoon 'vakantie'. heb ik dan een Visum nodig, en moet ik worden ingeënt tegen enge ziektes?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Bij aankomst op het vliegveld in de Filippijnen krijg je gratis een visum voor 21 dagen. Je hebt een uitreisticket nodig en een paspoort dat nog minstens 6 maanden geldig is op het moment van bezoek. Als je langer wilt blijven kun je verlenging aanvragen in het land zelf. Dat kan in de meeste grote steden en kost ca. 2000 pesos. De verlenging is dan voor nog eens 38 dagen. Je hebt daarvoor je paspoort nodig, je visum en je arrival-kaart.

Toegevoegd na 8 minuten:
Aanbevolen vaccinaties: DTP, BMR, hepatitis A, hepatitis B, buiktyfus, tbc en hondsdolheid. Verder is het belangrijk een klamboe en malariatabletten te gebruiken.