Mag een factuur verhoogd worden na aanbetaling?

Ik heb een reis definitief geboekt en een aanbetaling gedaan.
Als ik de rest wil betalen blijkt de reis duurder te zijn, door brandstofheffing en veiligheidstoeslag.

Mag een reisbureau de factuur zo maar verhogen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Als er reeds een contract gesloten omtrent de reis mag de prijs niet meer verhoogd worden, de extra kosten zijn voor de reisorganisatie die het risico heeft gelopen een aanbieding te doen voor dat de exacte prijs bekend was.

Er is een uitzondering;

In het contract moet duidelijk zijn opgenomen dat de prijs aan veranderingen onderhevig kunnen zijn vanwege brandstofprijzen en veranderingen in belastingen, dit moet ook bij de ondertekening duidelijk vermeld worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de prijs is gewijzigd volgens het contract zoals jij aangeeft dient de reisaanbieder de klant hiervan op de hoogte te stellen. Indien de klant hiermee niet akkoord gaat dient deze SNEL (vaak al binnen drie dagen) de reisaanbieder van op hoogte te stellen. De reisaanbieder heeft vervolgens de keus om óf het oude tarief te handhaven óf de reis zonder annuleringskosten te annuleren. Het is alleen de vraag of je dit laatste wil riskeren.