Hoe vanaf luchthaven Charles-deGaulle naar binnenstad parijs ? (zie uitleg)

Zoals de vraag dus al aangeeft:
Hoe kunnen we bij Parijs vanaf luchthaven Charles-de-Gaulle naar de binnenstad toe ? (daar is het adres/hotel, in de buurt van Sacre Coeur).
Uiteraard zo voordelig mogelijk, en praktisch (we zijn met 4 personen met bagage).
Waar moeten we aan denken ? Gewoon de taxi ? Bus/metro en dan een taxi ?
Heb al wat info op het net gezocht maar kom er niet helemaal uit.

Ben benieuwd naar de opties. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden, ik kan er wat mee !

Antwoorden (3)

je kan het beste de metro nemen die brengt je wil in de buurt van je bestemming en als het niet zo is moet je bij de dichtst bijzijnde metro halte uitstappen en de bus nemen als je meer info wilt stuur me dan ff een berichtje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt op verschillende manieren;
- Met de RER lijn B, naar bijv. Gare du Nord om vandaar verder te gaan met de metro. Kosten ongeveer € 9,50 + kosten metrokaartje, reistijd RER ongeveer drie kwartier.
- Met de Roissybus, deze stopt bij Opéra-Garnier, om vandaar verder te gaan met de metro. Kosten ongeveer € 10,00 p.p. + kosten metrokaartje, reistijd Roissybus ongeveer een uur.
- Met de taxi's die bij de uitgang staan van terminal. Kosten ongeveer € 50,00 + fooitje.

Met andere woorden, ik zou kiezen voor de taxi. Normaal is dit het snelst, verreweg het gemakkelijkst (zet je bij de voordeur van je hotel af) en als je de kosten door vier deelt niet al te duur.

Veel plezier in die mooie stad,

groeten
Chris
www.parijsmijnstad.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar google maps. Ga naar routebeschrijving en typ vliegveld in Paris Charles de Gaulle Airport en je eind bestemming klik je waar je wezen moet. Daarna op het bus icoontje. Dan laten ze zien hoe je moet reizen met openbaar vervoer. Meestal staat er ook een link van de maatschappij waarmee je reist. Weet niet of je hier wat aan hebt?

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.ratp.fr/informer/pdf/orienter/f_plan.php?loc=reseaux&nompdf=aeroport&fm=gif

Hier een kaartje hoe je kunt reizen

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.parijsalacarte.nl/vervoernaarparijs.html