Waarom moet ik een rekeningafschrift met minimaal 500 euro saldo hebben om naar India te mogen?

Binnenkort ga ik voor stage naar India toe. Nu is er vanuit mijn eigen school de vraag gekomen of ik een recent rekeningafschrift wil inleveren met daarom alle betalingen en inkomsten van -minstens- de afgelopen twee weken, plus het bewijs dat ik minimaal € 500 saldo heb.

Kan iemand mij vertellen waarom dit nodig is? Ticket (retour) is al geboekt en visum is in orde.
Omdat ze erg last-minute zijn met deze eis/vraag heb ik geen € 500 euro op mijn rekening staan, maar dat staat er wel weer als ik (rond de 24e van deze maand) stufi krijg. Zou dit bezwaarlijk zijn?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 uur:
En zou iemand kunnen vertellen of het uitmaakt dat ik dit bedrag alleen op mijn spaarrekening heb (ook wel op mijn betaalrekening, maar hier op sta ik in de rode cijfers, ik kan tot -1000 staan, het geld kan ik uitgeven dus, maar staat er niet in de 'plus' cijfers op)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

in het buitenland zijn stages relatief onbekend. ze willen dus zeker weten in india dat je van je eigen geld kan leven ter bescherming van hun banen tegen illegalen. echter een systeem als stage kennen ze niet echt goed, daarnaast wilt de school een zekerheid dat je daar rond kan komen, want het is uiteindelijk hun verantwoordelijkheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze willen zien dat je van eigenmiddelen kunt bestaan. Het is dus een stukje zekerheid dat je geld bezit om in je levensonderhoud te voorzien. Een dergelijk bedrag zal je daar waarschijnlijk 6 mnd van kunnen leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk willen ze dat je een buffer hebt voor onverwachte gevallen, doktersbezoek ofzo. Zodat je niet meteen in de problemen komt.
Dus overleg even met je stagebegeleider, dat je het geld nu even niet hebt, maar wel in vooruitzicht