Hoeveel kost het ongeveer om naar Great Ocean Road te reizen?

Dit moet ik weten voor een spreekoefening voor aardrijkskunde. Ook zou ik graag de heen- en terugreis weten vertrekkend uit Brussel. Dit is voor extra info te verkrijgen en een breder inzicht. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net zoveel als een half uurtje geleden ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha ja ik had per ongeluk op verwijderen i.p.v. bewerken gedrukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer zelf eens uit te zoeken welke plaats daar in de buurt ligt
(desnoods via wikipedia) en dan met bijvoorbeeld
cheaptickets.nl te kijken hoe duur een vlucht is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is dus een huiswerkvraag.
En die mag hier niet.
Ik heb wel iets opgezocht, omdat ik dat interessant vind.
Maar de rest moet je zelf doen hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben hier zeker al een flink stuk mee vooruit geholpen. Bedankt.

Antwoorden (1)

De Great Ocean Road is een weg langs de zuidkust van Australië. De weg van meer dan 240 kilometer ligt tussen de steden Torquay (aan de oostkant) en Warrnambool (aan de westkant), beide in de staat Victoria.

Het gaat hier veel te ver om uitgebreid te gaan zoeken naar vliegtickets e.d.
Je zult eerst naar Amsterdam moeten.
Per auto of per trein: Zoek dat op bij de NS. Dat ligt tegenwoordig een beetje ingewikkeld door het gedoe met die treinen.

Vandaar met het vliegtuig naar Melbourne.
Dat kost retour tussen de 1000 euro bij China Airlines en 2000 euro bij KLM.
http://www.vliegticketstool.nl/index/results?provider_filter=1

Dan zoek je op Google Earth hoe ver het is naar Torquay of Warrnambool.
Dan kun je daar wel weer een schatting maken van hoe duur dat zou
zijn met de auto. En of je de autohuur wil meerekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom moet iemand eerst naar Amsterdam, als het vertrekpunt Brussel is ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ik geen vliegtuig kon vinden van Brussel naar Melbourne. Wat overigens niet wil zeggen dat - bij heel goed zoeken - dat er
niet te vinden zou zijn.