Wat betekent"coffee cart guy"?

"Is this the coffe cart guy?"
Dit is een zin die ik het gehoord in de serie "Suits". Ik heb geen idee wat het betekent maar ik ben erg benieuwd wat het precies is want de amerikaanse kijkers vinden het heel erg grappig als ik zo de reacties lees via de social media.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gast die koffie rond brengt.

Het beste antwoord

Zonder de serie gezien te hebben (maar heb het wel even opgezocht, en weet nu dat het zich in New York afspeelt): een coffee cart is zo'n mobiel hutje dat op zowat elke hoek van de straat te vinden is waarvandaan in de ochtend koffie en donuts (e.d.) verkocht worden. De coffee cart guy is dus degene die daarin werkt.

Toegevoegd na 2 uur:
In het begin van de aflevering (op 04m30s) koopt iemand weed bij iemand die bij zo'n coffee cart zoals op de foto zit. Blijkbaar weet de andere man die de uitspraak doet "Is this the coffee cart guy?" ook dat die vent een dealer is - ik neem aan dat dat onverwacht is, en dat het daarom als grappig/cool wordt ervaren door de kijkers.
Plaatje bij antwoord
gvrox
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je het letterlijk neemt betekend t dag je de koffie rond brengt met een karretje. Figuurlijk gezien betekend t dat je "manusje van alles" bent. Dus hulpje zeg maar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Volgens mij is het alleen letterlijk op te vatten, heb je ergens een link waarin iets staat over de figuurlijke betekenis die je hier aanhaalt ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas. Ik heb het wel eens in Amerikaanse speelfilm horen/zien langs komen.
gvrox
11 jaar geleden
Hm, jammer... hoe dan ook, een coffee cart is niet een karretje waarmee binnen een gebouw koffie bezorgd wordt.