Hoe regel ik het snelst een working holiday visum voor Canada?

Ik heb van iemand gehoord dat het regelen van een Canadees werkvisum een heel gedoe is. Websites zouden niet up-to-date zijn, en het zou via de ambassade in Berlijn eveneens een eindeloos heen en weer gebel/gemail zijn. Graag wil ik weten of deze geluiden gegrond zijn, of dat iemand hier weet hoe je wél gemakkelijk een visum kunt regelen.

Het visum is overigens voor een kennis, die eveneens aangeeft dat het allemaal niet te doen is. Zijn er mensen met andere, betere ervaringen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben benieuwd, zou ook naar Canada willen ;). Maar volgens mij worden er iets van 400 uitgegeven voor Nederlanders...

Antwoorden (1)

De eisen waar je aan moet voldoen zullen je ongetwijfeld bekend zijn, maar zekerheidshalve vermeld ik ze hier nog even:
"Bent u tussen de 18 en 30 jaar oud, heeft u de Nederlandse nationaliteit en wilt u graag een jaar in Canada werken en meteen het land verkennen? Doe dan de Quick Scan en ontdek of u in aanmerking komt voor het Working Holiday Permit, ook wel Open Work Permit genoemd.

Criteria Working Holiday
Naast bovenstaande eisen moet u onder andere aan de volgende voorwaarden voldoen om een Working Holiday Permit aan te kunnen vragen:
- u mag geen partner, echtgenoot of kinderen meenemen
- u moet genoeg financiële reserves hebben om u zelf te kunnen onderhouden
- u moet een aansprakelijkheidsverzekering en ziektekostenverzekering hebben voor de duur van uw verblijf in Canada"
http://www.emigratie.nl/cmsweb/canada-emigratiecategorieen/working-holiday.html

Volgens de website van wereldwijzer is het prima te doen, ze geven daar in het forum ook verschillende tips van hoe te handelen.
De belangrijkste lijkt toch wel te zijn dat je het beste persoonlijk naar de ambassade in Berlijn kunt gaan, dat is de snelste, veiligste en goedkoopste oplossing.

Het gaat te ver om alle 21 pagina's van dat topic te kopieren, maar je vind het gehele forum op:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=78591

Waarschijnlijk moet je je dan eerst even registreren (= gratis).