Klopt het dat je bij een vlietuigvlucht met een stopover niet langer mag verblijven bij het land van de stopover ipv de eindbestemming?

Ik wil mijn vriend in nieuwzeeland bezoeken en ook Thailand. Nu kan ik vliegen via Thailand. Ik dacht perfect, echter ik hoorde dat je niet langer in Thailand mocht blijven dan NieuwZeeland. Ik wil nl maar 10 dagen nieuw zeeland doen en 5 weken Thailand

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het is in ieder geval afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt. Elke maatschappij heeft weer eigen regels voor een stop-over.

Veel interessante informatie hierover kun je op de forum in deze link lezen:
http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/hoe-lang-mag-bij-een-stopover-een-land-verblijven-t272.html

De informatie komt weliswaar uit 2006, maar ik denk dat het genoemde "Open-Jaar-Ticket" hier ook voor jullie wel een goed idee is.

Even nog een laatste tip: je wilt vijf weken in Thailand blijven? Dan moet je een visum aanvragen.
"Wil je langer dan 30 dagen in Thailand blijven, heb je een enkele reis of een open ticket, dan heb je een visum nodig. Je dient dan bij het Thaise Consulaat te Amsterdam of Thaise Ambassade te Den Haag een zgn. 60 dagen visum aan te vragen. (Voor België: Thaise Ambassade te Brussel of Thaise Consulaat te Antwerpen.)"

http://www.thailandtotaal.nl/paspoort-en-visum-voor-thailand