In welke maanden vallen het hoog- en laagseizoen in China?

Welke maanden zijn het goedkoopst om naar China te reizen vanaf Nederland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Voor China is niet echt een hoog en laagseizoen. Hooguit verschil in aanbod, dus als het hier vakantietijd is zijn de reizen duurder. En wat klimaat betreft, China is zo groot dat het van de bestemming afhangt welke tijd het beste is. In Peking loop je nog met je jas aan, maar stap je op het vliegtuig naar het zuiden, dan heb je aan een shirt genoeg
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om de bestemming Peking. En het gaat er meer om welke periode over het algemeen het goedkoopste is om in te reizen richting China.
anneliez
11 jaar geleden
Dan denk ik toch buiten het vakantieseizoen hier, als je een reisorganisatie overweegt vraag bij verschillenden info en leg dat naast elkaar
In het algemeen zijn Mei, juni en september de beste reismaanden. Voor Noord oost China en Beijing, midden China, Lanzhou is april, mei, september en oktober de beste reistijd. Oost China, Sjanghai is april en mei het beste. Tibet mei, juni en september.

(Bron is een reisboek over de beste reistijden)