Ik wil op huwelijksreis naar Egypte. Welke plaats en welk hotel is het beste?

Belangrijk zijn luxe, comfort en activiteiten als snorkelen, bezoeken van piramides etc. Het hotel moet wel aan het strand liggen. Wie heeft er veel ervaring in Egypte?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil... wil je aanstaande dat ook? ;-)

Het beste antwoord

Hoi Erik,

In 2005 zijn wij ook op huwelijksreis naar Egypte gegaan.
Wij hebben de eerste week de Nijlcruise gedaan, dat vind ik zeker een aanrader.
Je zit dan op een luxe boot (all-inclusief) en dan heb je elke dag een excursie ,dus je ziet echt wat van Egypte.
(Aswan,Luxor, Tempel van Hatjepsut,Kom Ombo,Kolossen van Memnom etc.) voor info ff kijken op google

De tweede week zaten we in El Gouna, ligt net onder Hurgada .
Wij zaten daar in Rihanna Resort, gewoonweg prachtig!
Daar zijn ook een paar jaar geleden de afleveringen van GTST opgenomen.
Het resort is van een Belgische eigenaar, en als je zegt dat het je huwelijksreis is, regelen ze meteen zonder bijbetalen de bruidssuitte voor jullie !

Via het resort kan je met een driemaster mee, onderweg heb je dolfijnen langs de boot, daarna volgt een BBQ, en dan heb je nog ruim de tijd om te snorkelen (PRACHTIG)
Verder kun je er diverse andere excursies boeken : Cairo incl Pyramides, quad rijden in de woestijn enz.
Het ligt direct aan het strand (Lagune)

Wij vonden het helemaal geweldig, en gaan er zeker nog eens terug.

Ik wens jullie alvast een fijne huwelijksreis toe !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wij zijn al 2 x in Hungarda geweest in hotel Sinbad aqua hotel
SUPPER en niet duur !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eigenlijk maar 1 tip! Ga in ieder geval in een 4 sterren hotel zitten anders zou je nog wel eens met van die luidruchtige Russen kunnen komen te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stranden in Egypte zijn heel anders dan we in andere landen gewend zijn. Alle hotels aan het strand hebben hun eigen stukje privé-strand. Een lekkere standwandeling zit er dus niet in. Dan wordt het zoeken naar een mooi hotel met een ruim stuk strand. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Hotel Sunrise in Hurghada.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens plusje
de badplaats sharm el sheik [ik hoop dat ik het goed schrijf] daar zijn resorts waar je al-inclusief hebt en word je op je wenken bedient tot vervelends toe.
duiken moet je zeker gedaan hebben in egypte .
het is namellijk de duikplaats bij uitstek je mag alleen niet vissen omdat het hele gebied onder natuurbescherming valt.
de piramide,om die te zien moet je rekening houden met een paar uur in een ,voor hun een luxe "toeringcar",bus zitten maar ik zeg er wel even bij dat het een overweldigend gevoel geeft als je onderaan de piramiden staat en je voelt je dan wel heel erg klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben in Hurhgada in hotel El Giftun geweest.
Een goed mooi hotel daar zeg ik niks over maar de bevolking zelf vond ik echt vreselijk.
Ik zal het dan ook nooit aanraden maar het hotel was goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zaten in het Hilton Hotel in Hurghada, super luxe!!!!!!
En zeer comfortabel!
Alles erop en eraan.

Toegevoegd na 51 seconden:
En vergeet vooral niet om te gaan duiken, als je de kans ervoor hebt, ADEMBENEMEND mooi.

Toegevoegd na 1 minuut:
En een HELE FIJNE huwelijksreis gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest prestigieuse luxe hotel in Egypte ligt in ASWAN aan de Nijl tegenover het eiland Elefantine. Zowel Agatha Christie, Winston Churchil als Francois Mitterand waren hier graag gezien gasten.

Toegevoegd na 11 uur:
Vergetelheid : naam hotel OLD CATARACT aan de Nijl