Kan je voor 800 euro inclusief op reis met een boot naar noorwegen?

Ik ben op zoek naar een reis voor 2 personen voor ongeveer 800 euro per persoon
(8 dagen), die ons ook steeds andere plekken van noorwegen laat zien.

(ik bedoel dus stukje varen stukje land zien)

Zoniet 800 euro per persoon, wat is dan het goedkoopste in dit genre?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Als je het hebt over €800 uit en thuis per persoon is dat niet mogelijk. Een kop koffie in noorwegen kost al €5 en avondeten in een goedkoop restaurant €50. Als je praat over reizen en (budget) hotels, hostels of campings (deze hebben vaak goedkope hutten) is het wel mogelijk. Heb even gekeken naar de prijs van bus/boot reizen naar Noorwegen met Eurolines, dit duurt erg lang en dit is niet goedkoper dan vliegen met Ryanair of Norwegian. Leuke optie om toch betaalbaar te varen zijn de redelijk lange ferry verbindingen in Noorwegen, Vaar je ook langs de beroemde fjorden kusten en veel goedkoper dan met een georganiseerde bootreis. zie als voorbeeld de link van fjord1. Treinreizen binnen Noorwegen zijn zeer betaalbaar als je ruim van te voren online boekt. www.nsb.no IK heb zelf een dergelijke reis in 2010 gemaakt dus als je meer vragen hebt stuur me maar een privé berichtje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, zoek maar eens op "auto rondreis Noorwegen".

Dan kom je bijvoorbeeld hier terecht:
http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/noorwegen/rondreis

Let wel, de prijzen die daar genoemd zijn, zijn de prijzen voor de overnachtingen inclusief ontbijt van de hotels.
Er komt nog een vlucht+autohuur of een veerboot voor je eigen vervoer bij, net waar je voorkeur ligt.

Andere touroperators die autorondreizen door Noorwegen aanbieden zijn o.a.:
De Jong Intra, Norge Reiser, Pharos Reizen en de Oad.

Toegevoegd na 37 minuten:
Met dank aan Pelle.. ik heb je verkeerd begrepen.

Wat jij zoekt is de service die door de Hurtigruten wordt aangeboden.
Voor 800 euro per persoon kun je dat rustig vergeten.

De goedkoopste route is van Kirkenes naar Bergen, maar dan zul je eerst zelf naar Kirkenes (helemaal in het noorden) moeten zien te komen.

De route Kirkenes - Bergen kost je in het laagseizoen 975. Wil je in mei, dan ben je 1213 pp kwijt en in het hoogseizoen 1343.
En dan heb je de allergoedkoopste hut.

Wil je de lange versie: Bergen-Kirkenes-Bergen, dan betaal je in het laagseizoen 1356 pp en in het hoogseizoen 2165.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is het de bedoeling dat het vervoermiddel een boot is, geen eigen auto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja klopt