Mag je bij aankomst op schiphol, inkopen doen bij de duty free shops? Bij de vetrek hal

Na pasport controle zijn er duty free shops waarbij je met je boarding pass inkopen kan doen. Maar mag het tegenovergestelde ook? Dus ik kom aan bij Amsterdam loopt richting de bagage hal, waar ik de duty free shops tegenkom. Mag ik daar wat kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
14.6K

Antwoorden (2)

Je kunt daar artikelen kopen, maar je moet nog wel door de douane na de bagageband. Let er dus op dat je niet meer invoert dan de toegestane hoeveelheden, bij controle kun je anders alsnog belasting en invoerrechten betalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovendien heb je geen geldige boardingpas zodat je de belasting sowieso kwijt bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijgt normaal gesproken alleen de verkoopprijs als je je boardingpass laat zien. Deze kun je echter vragen bij het land van vertrek (normaal nemen ze hem in). Dan kan het wel! Zelf gedaan namelijk 3 weken geleden.
Het is toegestaan om bij aankomst te winkelen in het Duty Free gedeelte. De enige beperking is wel dat dit alleen mag in de Schengen terminal (Pier B, C & D). Dus wanneer je vanuit de meeste EU landen op Schiphol landt.
Officieel is dit niet bekend bij het grote publiek, maar de winkeliers wisten ons te vertellen dat dit sinds kort is toegestaan. Wel willen ze je instapkaart van de vliegreis naar Amsterdam ter controle zien. Bewaar deze dus goed om daarna voordelig te shoppen.