Klopt het dat wanneer je een huis of appartement koopt in de Verenigde Staten; dat je dan makkelijker een verblijfsvergunning krijgt?

Indien dit klopt, hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

nee, dat is niet zo.
als je een huis of appartement koopt, kan je net als ieder ander daarheen op vakantie, alleen jouw voordeel is dan dat je niet in een hotel hoeft te logeren.
een green card (verblijfsvergunning) kun je wel in een loterij winnen, maar het systeem schijnt moeilijk te zijn en het blijft een loterij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is dan wel de juiste manier om te verhuizen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
afhankelijk van leeftijd, ben je 12 jaar, 16 jaar, 20 jaar of volwassen met een leven (gezin en werk of studie), is het heel verschillend.
wat voor achtergrond heb je, wat weet je en wat wil je ?
het is geen kwestie van "gewoon verhuizen", dat doe je naar een ander huis, misschien in een andere wijk of een andere stad. andere provincie kan ook nog. of zelfs een ander land in europa. dat kan en mag zonder problemen. nu hebben we het over de verenigde staten.
niet alleen een ander land, maar een ander werelddeel, ook westers, maar met andere manieren en gebruiken en zeker met een beschermde samenleving.
niet iedereen mag daar maar komen wonen.
kijk naar de mexicanen die bij bosjes de grens over gesmokkeld worden door andere mexicanen/mensensmokkelaars. kortom het is "emigreren", dat betekent veranderen van land, dus verhuizen naar een ander land.
als je daar echt in geïnteresseerd bent, zal je je daar in moeten verdiepen, om er achter te komen of je dat serieus wilt, wat je kansen zijn om er te komen en dat is dus weer afhankelijk van je leeftijd en situatie/in welke fase van je leven ben je?