Kan je de US betreden zonder terugvlucht?

met toeristen visum en registratie ESTA..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Je zal wel moeten kunnen aantonen dat je het land weer gaat verlaten.
Met een ESTA heb je overigens geen visum: een ESTA is een visa-waiver oftewel een vrijstelling van een visum. In ieder geval moet je binnen 90 dagen de VS weer verlaten. Bij aankomst zal de immigratie-officer je van alles vragen over je bezoek aan de VS: hoe, waar, waarom én hoelang je gaat blijven. Als je hier geen duidelijk antwoord op hebt, kan het wel eens een lang en vervelend gesprek worden (met uiteindelijk de kans dat je niet wordt toegelaten en dus met de eerste vlucht weer retour kan).
Met een retourvlucht is het voldoende duidelijk dat je niet van plan bent om te blijven, maar een doorreis naar bijv. Canada of een boottocht (cruise) is ook afdoende.
Utrecht
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je reactie. Ik ga waarschijnlijk de us verlaten via mexico over het land, dus niet met een vlucht. Ik ben eerder dit jaar ook 2 keer de us binnen gegaan, maar toen wel met een retour flight. Voor de rest ga ik gewoon reizen, beginnend in los angeles en dan dus door het naar centraal en zuid amerika. Denk je dat het gaat werken? In ieder geval bedankt!