Als minderjarige het hotel in, maar moeder haar paspoort datum is verlopen. Gaat dit werken?

Hallo, ik ben bijna een jaar samen met mijn vriend en wil dat dus dit weekend vieren in een hotel waar we in de zomervakantie ook zijn geweest. Aangezien wij allebei minderjarig zijn nog moeten we een ouder meenemen met een geldig legitimatiebewijs. Nu vertelde zij me vanochtend dat haar paspoort is verlopen qua datum en het duurt nog goed een week voordat ze een nieuwe zou hebben. Ma zei dat ze er daar niet op letten. Is dat zo, of komen we er dan niet in? Ik sta ook niet bij mijn moeder in het paspoort.

Toegevoegd na 5 uur:
Het gaat er tevens om dat mijn moeder met geldig legitimatiebewijs toestemming kan geven om aan te tonen dat ik bij haar hoor. Niet omdat ze mee gaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Ja, hoor, op het paspoort staat haar geboortedatum, het paspoort kan wel verlopen zijn, haar geboortedatum niet. Overigens kom je er vlgs mij zonder je moeder er ook wel in. Het is niet echt hoogtij en iedere gast is voor een hotel nu welkom!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraagsteller moet toch een eigen paspoort hebben?
1) Het hotel wil geld verdienen, dus zal niet moeilijk doen.
2) Je moeder kan aannemelijk maken dat zij meerderjarig is;
3) Je moeder heeft misschien ook nog wel een rijbewijs, dat is in NL ook een erkend identiteitsbewijs.
4) Neem het paspoort van een van de drie andere ouders mee.
5) Neem een of meer van de drie andere ouders mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is lastig want ik heb sinds mijn 3e geen vader meer en binnen nu en 2 dagen kan ik geen paspoort krijgen van die ouders. Tevens wonen die nog verder daar vandaan dus dat gaat niet werken :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft je kind toch niet je rijbewijs mee? :o
Toen ik 16 was (dus 8 jaar geleden) heb ik regelmatig een weekendje weg geboekt, daar was het nooit enig probleem om als minder jarige een weekendje te boeken bij een hotel. Ik verwacht dus niet dat je er niet in komt. Wel zou je eventueeel, als je erg twijfelt, met het hotel contact op kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is bij mij het probleem ook niet want dat ging de vorige x ook goed. Alleen moet mijn moeder een geldig legitimatiebewijs bijhebben en die is net verlopen (paspoort)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij hoeft dat niet, dat heb ik nooit moeten doen namelijk. Je moeder moet wel een legitimatie hebben die geldig is, maar niet om een hotel te hoeven boeken als minderjarige ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is dus het probleem, haar paspoort is verlopen :/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar je moeder hoeft niet zich te legitimeren omdat jij het hotel wil boeken... Dus ik zie het probleem niet :/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij sommige hotels moet een van je ouders/verzorgers zich wel legitimeren. In Nederland is dat niet altijd gebruikelijk, maar in het buitenland vaak wel. Jij zal wel net geluk hebben gehad met het hotel waar je in zat, maar dat is niet overal zo. Je kan ook je moeder even laten bellen met het hotel?
Het paspoort van je moeder is nog 5 jaar geldig binnen nederland na de verloop datum dus dat is geen probleem. Als het dus echt nodig is dat ze mee komt kan dat.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nja het gaat er om dat zij toestemming geeft met haar legitimatie om op basis van gegevens aan te tonen dat ik bij haar hoor :)
ronron1212
11 jaar geleden
dan is haar paspoort genoeg met een brief er bij met haar handtekening.