Studeren, en wonen in Amerika. Wat heb ik hiervoor nodig? en hoe doe ik dit?

Ik en mijn beste vriend Zach zouden graag in Amerika willen studeren aan een universiteit. we dachten aan; http://www.sdsu.edu/ . Natuurlijk weten we dat we een verblijf s vergunning nodig moeten hebben. en dat er veel geld mee komt kijken. ik ben 16 jaar, en Zach 18. we moeten beiden nog maar 1 jaar. dan zijn we allebei afgestudeerd. dus ik ben dan 17, en hij 19. Wij willen naar Amerika, omdat we graag een 'Amerikaans leven' willen leiden. We gaan waarschijnlijk 'on Campus' Wonen. Als het lukt om in Amerika te studeren, zouden we ook graag daar willen wonen en werken. hoe doen we dit? via een Visa & Greencard. Maar hoe krijgen we die? en hebben we nog iets vergeten?

Bedankt!

Catherine & Zach.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Een Amerikaans leven leiden? Ik denk dat je na een maandje weer terug bent bij moeders´. Amerika is hard en niet zo solidair als Nederland. Uitkeringen bestaan daar niet. Welfare is wel een soort uitkering. Maar welfare is expres weinig aangezien men daardoor geprikkeld wordt om toch maar elke job, ongeacht je opleiding, aan te nemen..Ik heb er zelf gewoond en gewerkt. Geen werk, dan ook geen eten. Studeren in de VS is heel erg duur. Niet voor niks studeren veel Amerikanen in Nederland. Iemand moet daar borg voor je staan. Verzekering is duur. Studentenleven is totaal anders dan in Nederland. OP een Green Card kun je solliciteren. Visum heb je ook nodig. Studentenvisum dan wel te verstaan. Een toeristenvisum duurt slechts 3 tot 6 maanden.