Hoe spreek je Tanzania in het Engels uit?

Leg je dan (net als in het Nederlands) ook de klemtoon op de i. Of leg je hem dan ergens anders? Bijvoorbeeld op de zan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Klik op het linkje, en je hoort het.
AWM
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Nog een paar uitspraken staan op Forvo:
http://www.forvo.com/word/tanzania#en
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig +1

Andere antwoorden (1)

In wikipedia (de engelse versie) zetten ze de uitspraak erbij:
pronounced /ˌtænzəˈniːə/
Het kommaatje voor 'ni' geeft aan dat inderdaad daar de klemtoon moet liggen. Er zit ook een lichte klemtoon op de eerste lettergreep, zoals je aan het kommaatje onderaan kunt zien.
Dus inderdaad vrijwel gelijk aan hoe je het in het nederlands uitspreekt, maar dan met een engelse tongval...;-)