Is emigreren naar Canada mogelijk als je student bent?

ik ben een student met een mbo opleiding. niveau 3. mijn vriendin heeft een baan. zij is 6 jaar ouder dan ik. hoe kunnen wij het beste gaan emigreren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Komt u niet in aanmerking voor een permanent visum omdat u niet over de vereiste diploma’s of werkervaring beschikt? Dan kunt u er ook voor kiezen om in Canada een opleiding te volgen. U moet er wel rekening mee houden dat dit aanzienlijke kosten met zich meebrengt. Als international student betaalt u namelijk hogere studietarieven dan een Canadees of iemand met een permanente verblijfsvergunning.
Voordat u een visumaanvraag kunt indienen, moet u onder andere aantonen dat u over voldoende financiële middelen beschikt. Ook moet u ingeschreven zijn voor de opleiding en moet u de kosten voor de studie en de verplichte ziektekostenverzekering hebben voldaan.

Als je bij de Bron kijkt kan je ook een scan invullen of je hiervoor in aanmerking komt.