Waar kan ik een aantal dagen verblijven zonder mensen om mij heen?

Ik zoek een plek waar ik in rust aan mijn verhaal kan schrijven. Het liefst zo min mogelijk met mensen te maken tijdens het verblijf. Dus een soort huisje ofzo voor 1 persoon. Bestaat dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Misschien is dit wat voor je?

Kasteel Slangenburg is het Gastenhuis van de Benedictijner Abdij St. Willibrord,
die op twintig minuten loopafstand ligt. Het kasteel staat echter gastvrij open voor mensen van alle gezindten,

voor alleenstaanden en echtparen,
voor jongeren en ouderen,
voor mensen die na een moeilijke periode weer tot zichzelf willen komen,
voor mensen die in een rustige omgeving wetenschappelijke arbeid willen verrichten,
voor mensen die in de stilte van de natuur wat willen mediteren, of lezen, of wandelen,
voor mensen die lichamelijk en geestelijk zelfredzaam zijn.
Kortom, voor iedereen die verlangt naar rust en goede zorg.

De gasten van Kasteel Slangenburg selecteren zichzelf. Ze zijn allen gesteld op rust en stilte. De informele manier van omgaan met elkaar biedt net zoveel ruimte voor kontakt of privacy als ieder dat zelf wenst.

De leiding van het kasteel is door de monniken in handen gelegd van leken, die op vrijwillige en part-time basis er voor zorgen dat uw verblijf op het kasteel zo aangenaam mogelijk is.

De dag indeling biedt u op vaste tijden ontbijt, koffie, diner, thee, souper, koffie, en - als je wilt - een drankje. Daarbij ontmoeten gasten elkaar en ontstaan makkelijk contacten met huisgenoten. Ontbijt en souper zijn eenvoudig en degelijk, maar aan het diner wordt bijzonder veel aandacht besteed. Dat is, naar de mening van onze gasten, elke dag weer "meer dan voortreffelijk".

Voor dit alles wordt u een dagprijs in rekening gebracht die praktisch gelijk is aan de kostprijs: afhankelijk van de kamer betaalt u voor logies en volledig pension een bedrag vanaf € 55,- per dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Huur een huisje in het bos in een vakantiepark of zo, daar is het nu niet druk, omdat de schoolvakanties voorbij zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, of een chalet of een stacaravan met verwarming.
Keuze genoeg.
Volgens mij moet je op Belvilla of Novasol wel een afgelegen huisje kunnen vinden. Zodat je echt afgelegen en rustig je ding kan doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je echt helemaal alleen wilt zijn, zou ik eens informeren op een van de wadden eilanden, daar zijn kleine huisjes, zelfs ook nog vakantiehuisjes op een duin met om je heen lege huisjes, duin, zand en zee...
dat is pas alleen, als je voor een week voorraad voedsel inslaat, kun je je een week begraven in je verhaal en daarna beslissen of je meer voorraad hebt of klaar bent ...

dat lijkt wel optimaal mensloos.