Nee hoor, alleen je kelder zal wat warmer worden dan normaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Als de (lucht)vochtigheid in je huis te hoog is en bovendien geen goede ventilatie is de kans op schimmelvorming aanwezig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan hoe laag je de cv zet,maar als je dat echt wekenlang achter elkaar doet,en er komt geen ventilatie in je woning,kun je inderdaad kans op schimmelvorming hebben.
Dit gebeurt echt niet na een paar dagen.
Wel koelt je huis zodanig af ,dat je na die tijd zoveel energie nodig hebt om het weer op een normale temperatuur te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ik ken het probleem bij mijn tweede huis. Zet de cv tussen 12 en 15 graden, en de kachel gaat dan zelden aan, maar geeft schimmel geen kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe vochtig je huis is. Zelf kan ik gerust een week of twee weggaan en de verwarming helemaal uit zetten (ook wel zo verstandig met een oude gaskachel) en dan is bij thuiskomst mijn huis nog steeds schimmelvrij.

Daarbij zal het overigens wel schelen dat mijn huis altijd ventilatie heeft, vanwege het simpele feit dat het gebouwd is vóór de tijd dat alle kieren hermetisch dichtgekit werden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt niks uit winter of zomer als je maar een klein raampje openlaat. wel inbrekersproof dar raampje. en de deuren open dan heb je geen lsst van schimmel.