Wanneer komende zaterdag mijn vlucht geannuleerd wordt vanwege het extreme weer, krijg ik dan een vergoeding van de luchtvaartmaatschappij?

Wanneer mijn vlucht naar Londen geannuleerd zou worden, krijg ik dan geld van de luchtvaartmaatschappij? Of gaat dit via een reisverzekering?
En hoe zit het met het Hotel wat al geboekt en betaald is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Van de luchtvaartmaatschappij krijg je het geld van je vlucht terug, omdat het overmacht is hoeven ze geen extra vergoeding te betalen.

"Wat is overmacht?
Soms gebeuren er dingen in een land waar de luchtvaartmaatschappij niets aan kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog of een orkaan. Dat heet overmacht. Door de oorlog of de orkaan kan uw vlucht niet doorgaan. U krijgt dan het geld van uw vliegticket terug, maar u krijgt geen vergoeding.

Of je van je annuleringsverzekering ook geld terug krijgt van bijvoorbeeld je hotel kun je nalezen in de kleine lettertjes van de verzekering. Let daarbij vooral op wat onder overmacht valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik zou eerst is zelf een brief gaan schrijven, en kijken of ze je geld teruggeven,
anders kan ticketclaim voor je uitzoeken of je recht heb op geld terug, dit kost geen geld, maar als je recht heb op geld terug dan kost dat je 25% van het bedrag dat je trugkrijgt, dit gaat dus naar de organisatie ticketclaim!
voor meer informatie kun je even kijken op:

http://www.ticketclaim.nl/