Waarom eindigt de zomertijd een week later in de VS dan in Nederland?

Ik woon momenteel in de VS en realiseer mij dat hier volgende week de tijd pas een uur achteruit gaat.. ik vroeg me af waarom dit is!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Omdat de duur van de zomertijd in Amerika altijd precies 34 weken is. Sinds 2007 is het daar zo dat de de klok verandert op de tweede zondag van maart en eindigt op de eerste zondag van november. Het begin valt altijd op de laatste dag van ISO week 10 en het einde is altijd op de laatste dag van ISO week 44 (behalve in de schrikkeljaren 2032, 2060, etc., als het begin en einde op de laatste dag van ISO weken 11 en 45 valt).
Amadea